Srednja Bistrica 49b
9232 Črenšovci
Izbirni predmeti v 7., 8. in 9. razredu so del obveznega programa osnovne šole. Učenci se morajo odločiti za najmanj dve uri izbirnih predmetov, s soglasjem staršev pa lahko tudi tri. Učenci, ki obiskujejo glasbeno šolo, ki izvaja program po javno veljavnem programu, so lahko na predlog staršev oproščeni ene ali več ur izbirnega predmeta. Starši teh učencev morajo ob koncu šol. leta oddati na šolo vlogo za oprostitev obiskovanja izbirnih predmetov s priloženim potrdilom o vpisu v glasbeno šolo. Učenci izbirne predmete izberejo ob koncu šolskega leta za naslednje šolsko leto.
Izbirni predmeti so nov način prilagajanja osnovne šole individualnim razlikam in interesom učencev, so možnost širitve znanja na področju, ki si ga učenci sami izberejo, razvijajo močna področja učencev in zasledujejo poklicne in izobraževalne interese. V letošnjem šolskem letu se bo na šoli izvajalo 10 skupin izbirnih predmetov, in sicer:
Naravoslovno-tehnični sklop
Predmet |
Učitelj |
Šport za zdravje |
Alojz Krevh |
Šport za sprostitev |
Alojz Krevh |
Izbrani šport - odbojka |
Alojz Krevh |
Računalniška omrežja |
Andrej Nemec |
Načini prehranjevanja |
Marjetka Tikvič |
Sodobna priprava hrane |
Marjetka Tikvič |
Poskusi v kemiji |
Marjetka Tikvič |
Družboslovno-humanistični sklop
Predmet |
Učitelj |
Gledališki klub |
Katja Pucko |
Vzgoja za medije – tisk |
Teo Pucko |
Likovno snovanje 2 |
Metka Filip |
Neobvezni izbirni predmet v 1. razredu, angleščina
Pouk neobveznega izbirnega predmeta zaobjema 70 ur letno. Učenci bodo spoznavali osnove angleščine, kjer so vsebine prilagojene tako, da so primerne njihovi starostni stopnji, učenje je povezano s cilji in vsebinami drugih predmetov, učiteljica večino časa govori angleško. Predmet je ocenjen z opisnimi ocenami in v primeru, da se učenec odloči zanj, ga mora obiskovati celo leto.
Neobvezni izbirni predmet šport od 4. do 6. razreda
Športna aktivnost otrok je v današnjem času izrednega pomena, saj zaradi spremenjenega načina življenja včasih pozabimo nanjo. Z izbiro neobveznega izbirnega predmeta šport, je učencem omogočena dodatna športna aktivnost, pri kateri se bodo učenci seznanili z raznovrstnimi športnimi vsebinami in nadgradili svoje motorične sposobnosti ter različna športna znanja. Glavni namen izbirnega predmeta je, da učenci prijetno doživljajo šport in gibanje, spoštujejo pravila športnega obnašanja, oblikujejo odgovoren odnos do lastnega zdravja, medsebojno sodelujejo in razvijajo zdravo tekmovalnost.
Vsebine pri NIP:
a. športne dejavnosti, usmerjene predvsem v razvoj splošne vzdržljivosti (krajši in daljši teki v naravi, tekalne igre, štafetni teki, lovljenja, pohodništvo, nordijska hoja, aerobika, plavanje in druge dejavnosti v vodi, kolesarjenje…),
b. razvoj koordinacije gibanja, ravnotežja, natančnosti in ustvarjalnosti (ples, hokejske igre, moštvene igre, igre z loparji, žogarije, cirkuške spretnosti z žogicami, rutkami, diaboli, kitajskimi krožniki, preskakovanje dolge kolebnice, ravnotežne spretnosti, rolanje, zadevanje tarč…),
c. športne dejavnosti, usmerjene predvsem v razvoj različnih pojavnih oblik moči (akrobatika, skoki, skoki z male prožne ponjave, plezanja, borilne igre…)
Neobvezni izbirni predmet TIT od 4. do 6. razreda
Neobvezni izbirni predmet tehnika omogoča učencem poglobitev in sintezo nekaterih temeljnih znanj s tehničnega področja ter povezavo z drugimi predmetnimi področji. Pouk neobveznega izbirnega predmeta tehnika se bo izvajal fleksibilno 2 uri tedensko (prvo ocenjevalno obdobje za učence 4. razreda ter 2. ocenjevalno obdobje za učence 5. in 6. razreda) v skupnem obsegu 35 ur. Učenci bodo z varno uporabo orodij, pripomočkov, strojev in naprav za oblikovanje in obdelavo gradiv razširjali spoznanja o tehnoloških lastnostih posameznih gradiv, praktična znanja ter spretnosti. Predmet v okviru procesno zasnovanega pouka spodbuja celovit razvoj umskih, senzoričnih in psihomotoričnih sposobnosti ter oblikovanje socialnih vrednot. Osnovno gradivo za izdelavo predmetov so papirna gradiva, les, umetne snovi in kovine. V učne enote so vključeni elementi ekonomike, organizacije dela in planiranja proizvodnje. Pri konstruiranju predmetov, določanju delovnih postopkov ter organizaciji delovnega mesta in proizvodnega procesa učenci samostojno Iščejo lastne rešitve. Pouk je organiziran v ustrezno opremljenih šolski delavnici, kjer bodo nastajali uporabni izdelki. Prevladuje individualno praktično delo in delo v majhnih skupinah. Posebna pozornost je namenjena varstvu pri delu.